The University Trajectory Through the Educational Programs of the UAA

Authors

  • Departamento de Formación y Actualización Académica Universidad Autónoma de Aguascalientes

DOI:

https://doi.org/10.33064/2023docere284641

Keywords:

UAA, educational program, undergraduate, quality education, graduate profile

Abstract

In the framework of the 50th anniversary of the constitution of the Universidad Autónoma de Aguascalientes, a reflection is made on the undergraduate educational programs that comprise it. Likewise, the characteristics of educational quality and the main academic advances that this university has experienced are presented. The challenges of the mentioned programs are discussed, taking into account the vision of some educational stakeholders of the university.

 

Translated by Mario Alejandro López De Luna

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Departamento de Formación y Actualización Académica, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Creado en el año 2011, en el marco del proceso de reestructura organizativa de la Dirección General de Docencia de Pregrado de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, con un legado de más de 20 años de experiencia en la formación docente, de su antecesora la Coordinación de la Unidad de Formación Académica de Profesores. El Programa Institucional de Formación y Actualización Docente, aprobado en el año 2013, es la estrategia central del departamento para ofrecer sus servicios: cursos generales y especiales, asesoría pedagógica, así como la investigación y edición de contenidos sobre el acontecer educativo para su divulgación a través de diversos medios.

Published

2023-06-01

How to Cite

Departamento de Formación y Actualización Académica. (2023). The University Trajectory Through the Educational Programs of the UAA. DOCERE - Magazine of the Training and Academic Update Department of the UAA, (28), 24–27. https://doi.org/10.33064/2023docere284641

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 > >>