Ten Years of DOCERE Journal. A Strategy for Teacher Training

Una estrategia para la formación docente

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33064/2019docere212474

Keywords:

formación docente, estrategia de formación y actualización docente, trayectoria de la revista, red de revistas académicas UAA, medio de divulgación académica, revista DOCERE

Abstract

The ten-year trajectory of the DOCERE journal is presented, a biannual publication by the Department of Academic Training and Updating (DATU), under the General Directorate of Undergraduate Teaching at the Universidad Autónoma de Aguascalientes (UAA). Launched in 2009 as a strategy for the training and professional development of higher and secondary education teachers. It highlights some of the most important events that occurred during its first decade of existence. In an approach to the journal's content proposal, the connection with the eight areas of teacher training promoted by DATU is emphasized.

 

Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Departamento de Formación y Actualización Académica, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Creado en el año 2011, en el marco del proceso de reestructura organizativa de la Dirección General de Docencia de Pregrado de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, con un legado de más de 20 años de experiencia en la formación docente, de su antecesora la Coordinación de la Unidad de Formación Académica de Profesores. El Programa Institucional de Formación y Actualización Docente, aprobado en el año 2013, es la estrategia central del departamento para ofrecer sus servicios: cursos generales y especiales, asesoría pedagógica, así como la investigación y edición de contenidos sobre el acontecer educativo para su divulgación a través de diversos medios.

Published

2019-12-15

How to Cite

Departamento de Formación y Actualización Académica. (2019). Ten Years of DOCERE Journal. A Strategy for Teacher Training: Una estrategia para la formación docente. DOCERE, (21), 7–11. https://doi.org/10.33064/2019docere212474

Issue

Section

Something about the DEFAA

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>