Review of the Book Entornos Personales de Aprendizaje: claves para el ecosistema educativo en red (Personal Learning Environments: keys to the networked educational ecosystem)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33064/2021docere243334

Abstract

Linda Castañeda and Jordi Adell are the editors of the first publication of the digital book focused on the Personal Learning Environment -PLE-, which is defined by the authors as "the set of tools, information sources, connections and activities that each person uses assiduously to learn" (2013, p. 16). They also consider the environment as a "web of social connections and basic sources" (Castañeda and Adell, 2013, p. 11), inherent to the construction of learning itself. 

Translated by Mario Alejandro López De Luna

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Departamento de Formación y Actualización Académica, Universidad Autónoma de Aguascalientes

El DEFAA fue creado en el año 2011 en el marco del proceso de reestructura organizativa de la Dirección General de Docencia de Pregrado de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, con un legado de más de 20 años de experiencia en la formación docente de su antecesora la Coordinación de la Unidad de Formación Académica de Profesores. El Programa Institucional de Formación y Actualización Docente, aprobado en el año 2013, es la estrategia central del departamento para ofrecer sus servicios: cursos generales y especiales, asesoría pedagógica, así como la investigación y edición de contenidos sobre el acontecer educativo para su divulgación a través de diversos medios.

Published

2021-06-01

How to Cite

Departamento de Formación y Actualización Académica. (2021). Review of the Book Entornos Personales de Aprendizaje: claves para el ecosistema educativo en red (Personal Learning Environments: keys to the networked educational ecosystem). DOCERE - Magazine of the Training and Academic Update Department of the UAA, (24), 39–40. https://doi.org/10.33064/2021docere243334

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>