The DOCERE Journal, a Strategy to Promote Cutting-Edge Teaching Practices
DOI:
https://doi.org/10.33064/2021docere253459Keywords:
DOCERE, journal, periodic publication for academic dissemination, cutting-edge teaching, higher education, upper secondary education, magazine sections, areas of teacher trainingAbstract
The DOCERE journal is a semiannual publication dedicated to the dissemination of academic work on teaching in higher and upper secondary education. It was established in 2009 as part of the strategies for the professional development of professors at the Universidad Autónoma de Aguascalientes. With this issue, the collection now totals 25 editions. In this context, the contents of the previous 24 editions are analyzed based on their thematic axis and sections to recognize their contribution to cutting-edge teaching practices. The importance of this type of review is highlighted as it promotes the improvement of that composite its quality.
Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.