Peer Tutoring and Development of Transversal Competences
DOI:
https://doi.org/10.33064/2023docere284638Keywords:
peer tutoring, transversal competences, higher educationAbstract
A case study conducted by the Universidad Autónoma de Aguascalientes to know more information about the operation of the Peer Tutoring Program is presented. In this article, the corresponding results of one of the objectives of the study are shown: To know the competences that, in opinion of the peer tutors and tutees, are developed thanks to their participation in this process. It is corroborated that peer tutoring, besides improving the tutored students’ academic performance in statistic subjects, enhances the development of transversal competencies of tutors as well of tutees.
Translated by Mario Alejandro López De Luna
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.