About the Journal

The biannual journal Docere is indexed in Latindex and Dialnet, and it has an ISSN for its printed and electronic versions, granted by INDAUTOR. Since 2009, it has published articles that contribute to the development of knowledge, skills, attitudes, and values in higher and upper secondary education teachers to help them face their practice in line with the challenges of the current context, primarily related to the planning, implementation, monitoring, and evaluation of teaching and learning, as well as their own educational practice.

Current Issue

No. 31 (2024): Identidad institucional / Formación humanista / Diseño curricular / Metodologías de enseñanza / Recursos didácticos y TIC aplicadas a la educación
					View No. 31 (2024): Identidad institucional / Formación humanista / Diseño curricular / Metodologías de enseñanza / Recursos didácticos y TIC aplicadas a la educación

DOCERE, año 15, número 31, julio-diciembre 2024, es una publicación semestral editada por la Universidad Autónoma de Aguascalientes, a través de la Dirección General de Docencia de Pregrado, Departamento de Formación y Actualización Académica. Avenida Universidad No. 940, Edificio Académico Administrativo, piso 4, Ciudad Universitaria, C.P. 20100, Aguascalientes, Ags., Tel. (449) 910 74 00, exts. 31412, 31413 y 31414, https://revistas.uaa.mx/index.php/docere, revistadocere@edu.uaa.mx. Editora responsable: Martha Hilda Guerrero Palomo. Reserva de Derechos al Uso Exclusivo del título No. 04-2018-041714054800-102 e ISSN 2683-2526, ambos otorgados por el Instituto Nacional del Derecho de Autor. Distribución gratuita. Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura de la editora de la publicación. Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0

Published: 2025-03-06

Introduction

Topic of interest

  • Mistakes as a Teachers’ Resource for the Understanding of Math

    DOI: https://doi.org/10.33064/2024docere317852
    David Alfonso Páez, Daniel Eudave Muñoz, Lucía Magdalena Rodríguez Ponce
    5-9

Teachers and their environment

  • The Myth about Language Styles

    DOI: https://doi.org/10.33064/2024docere317855
    Carlos Argelio Arévalo Mercado, Estela Lizbeth Muñoz Andrade, Lizeth Itziguery Solano Romo
    10-16
  • University as a Social Innovation Agent

    DOI: https://doi.org/10.33064/2024docere317857
    Neftalí Parga Montoya, Karina Montiel González
    17-21
  • Kolb’s Experiential Learning in the Teaching of Osteology: Diaphanization and Osseous Staining

    DOI: https://doi.org/10.33064/2024docere317858
    Oscar Jesús Romero Oliva
    22-27
  • Identification and Development of an Environmental Culture in Upper Secondary Education

    DOI: https://doi.org/10.33064/2024docere317859
    Karla Elizabeth Macías Herrera, Laura Elena Córdova Dávalos, Martha Elena Torres Soto, José Ricardo Rodríguez Cruz
    28-31

Educational guidelines

  • Designing from the Other’s View

    DOI: https://doi.org/10.33064/2024docere317860
    María Elena Molina Ayala, Ruth Verónica Martínez Loera
    32-35
  • Artificial Intelligence as an Educational Tool

    DOI: https://doi.org/10.33064/2024docere317861
    Sergio Guillermo Millán Gutiérrez
    36-40

Educational model and teachers

Something about the DEFAA

  • Transversal Skills for the University Teaching Practice

    DOI: https://doi.org/10.33064/2024docere317863
    Martha Hilda Guerrero Palomo, Daniela López Rocha, Karla Rubí Rodríguez Muñoz
    48-55
View All Issues