About the Journal
The biannual journal Docere is indexed in Latindex and Dialnet, and it has an ISSN for its printed and electronic versions, granted by INDAUTOR. Since 2009, it has published articles that contribute to the development of knowledge, skills, attitudes, and values in higher and upper secondary education teachers to help them face their practice in line with the challenges of the current context, primarily related to the planning, implementation, monitoring, and evaluation of teaching and learning, as well as their own educational practice.
Current Issue

DOCERE, año 15, número 31, julio-diciembre 2024, es una publicación semestral editada por la Universidad Autónoma de Aguascalientes, a través de la Dirección General de Docencia de Pregrado, Departamento de Formación y Actualización Académica. Avenida Universidad No. 940, Edificio Académico Administrativo, piso 4, Ciudad Universitaria, C.P. 20100, Aguascalientes, Ags., Tel. (449) 910 74 00, exts. 31412, 31413 y 31414, https://revistas.uaa.mx/index.php/docere, revistadocere@edu.uaa.mx. Editora responsable: Martha Hilda Guerrero Palomo. Reserva de Derechos al Uso Exclusivo del título No. 04-2018-041714054800-102 e ISSN 2683-2526, ambos otorgados por el Instituto Nacional del Derecho de Autor. Distribución gratuita. Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura de la editora de la publicación. Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Full Issue
Introduction
Topic of interest
Teachers and their environment
Educational guidelines
Educational model and teachers
Something about the DEFAA