Analysis of Influential Factors on Memorization of Tonal Melodic Dictation
DOI:
https://doi.org/10.33064/2021docere243329Keywords:
tone, memory, solfege, melodic dictation, music educationAbstract
Memory is a cognitive tool essential to the musician since it allows them to make sense of what they play and listen. For this reason, it is a central ability in music education. In solfege classes, traditionally, dictation has been the way of working. This article presents an analysis of some influential factors on memorization of tonal melodic dictation aiming to substantiate teaching and learning strategies for this subject. After the analysis of an important part of the state of knowledge and some brief recommendations, it is concluded that, since it is a multifactorial phenomenon, the line of research on the development of memory in dictation requires further research to be certain about its application to learning. Nonetheless, this work is presented as a baseline in order for teachers and tutors experiment systematically in the design and evaluation of their strategies, relying on the scientific knowledge achieved.
Translated by Mario Alejandro López De Luna
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.