Resources for Tutorial Action

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33064/2020docere222860

Keywords:

tutoring, tutor, tutorial action, techniques, tools, didactic resources

Abstract

The role of tutoring and the tutor in upper secondary and higher education is outlined. Moreover, the importance of tutor formation to conduct tutorial action and the proper development of institutional tutoring programs is highlighted. Finally, some tools and techniques to facilitate the performance of upper secondary and higher education tutors in the practice of tutoring are presented.

 

Translated by Adán Israel Vázquez Alba

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Departamento de Formación y Actualización Académica, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Creado en el año 2011, en el marco del proceso de reestructura organizativa de la Dirección General de Docencia de Pregrado de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, con un legado de más de 20 años de experiencia en la formación docente, de su antecesora la Coordinación de la Unidad de Formación Académica de Profesores. El Programa Institucional de Formación y Actualización Docente, aprobado en el año 2013, es la estrategia central del departamento para ofrecer sus servicios: cursos generales y especiales, asesoría pedagógica, así como la investigación y edición de contenidos sobre el acontecer educativo para su divulgación a través de diversos medios.

 

Imagen-artículo-p.39

Published

2020-06-30

How to Cite

Departamento de Formación y Actualización Académica. (2020). Resources for Tutorial Action. DOCERE - Magazine of the Training and Academic Update Department of the UAA, (22), 39–41. https://doi.org/10.33064/2020docere222860

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5