The Tutoring in the UAA: A Program of Academic Strengthening

Authors

  • Departamento de Formación y Actualización Académica Universidad Autónoma de Aguascalientes

DOI:

https://doi.org/10.33064/2022docere274217

Keywords:

ITP, tutoring, academical strenghthening, academical risk factors, tutoring action strategies

Abstract

The Institutional Tutoring Program (ITP) of the Universidad Autónoma de Aguascalientes (UAA) was analyzed with the purpose of disseminating not only the precedents but also the main academical risk factors and the tutoring action strategies that the different actors that compose the ITP apply as a prevention. Lastly, some recommendations about opportune attention are given so the teachers can implement them in the classroom.

 

Translated by Rafael Guzmán De Luna

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Departamento de Formación y Actualización Académica, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Creado en el año 2011, en el marco del proceso de reestructura organizativa de la Dirección General de Docencia de Pregrado de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, con un legado de más de 20 años de experiencia en la formación docente, de su antecesora, la Coordinación de la Unidad de Formación Académica de Profesores. El Programa Institucional de Formación y Actualización Docente, aprobado en el año 2013, es la estrategia central del departamento para ofrecer sus servicios: cursos generales y especiales, asesoría pedagógica, así como la investigación y edición de contenidos sobre el acontecer educativo para su divulgación a través de diversos medios.

Published

2022-12-06

How to Cite

Departamento de Formación y Actualización Académica. (2022). The Tutoring in the UAA: A Program of Academic Strengthening. DOCERE - Magazine of the Training and Academic Update Department of the UAA, (27), 10–14. https://doi.org/10.33064/2022docere274217

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5