Public Library as an Area for Improvement for High School Students

Authors

  • Marco Antonio Venegas Medrano Universidad Autónoma de Aguascalientes

DOI:

https://doi.org/10.33064/2020docere222857

Keywords:

public libraries, debate, critical thinking, argumentation

Abstract

An “open forum” is conveyed as an idea to one of the ways to link everyday work performed in the classroom to public libraries in our country, which are known as cultural centers. Thus, some academic activities can be conducted in these public spaces open to all in order to have a direct relationship between people and work in the classroom. The open forum to the community is, among others, an activity that can be offered to the public. Other activities are debate table, thematic exhibitions, conferences, and roundtables.

 

Translated by Adán Israel Vázquez Alba

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Marco Antonio Venegas Medrano, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Maestro en Filosofía por la Universidad Autónoma de Zacatecas. Originario de Aguascalientes. Profesor e investigador numerario, adscrito al Departamento de Filosofía y Letras del Centro de Educación Media de la Universidad Autónoma de Aguascalientes (UAA), con una antigüedad de 19 años de servicio. Ha publicado diversos ensayos en las revistas Crisol y Tierra Baldía, y en Ananké, suplemento dominical del diario Página 24, además de artículos en libros colectivos de la UAA, como Hermenéutica analógica: una propuesta contemporánea, en el año 2002, y De la analogía al símbolo, vertientes de la hermenéutica, en el 2007. Fue uno de los ganadores del concurso “Proyectos de innovación 2008, una oportunidad para realizar las propuestas de los profesores” de la UAA, con el proyecto: “La lógica: herramienta imprescindible en el análisis del conocimiento discursivo, desde una perspectiva constructivista”.

 

Imagen-artículo-p.27

Published

2020-06-30

How to Cite

Venegas Medrano, M. A. (2020). Public Library as an Area for Improvement for High School Students . DOCERE, (22), 27–31. https://doi.org/10.33064/2020docere222857

Issue

Section

Teachers and their environment