Tutoring in Choosing a Major
DOI:
https://doi.org/10.33064/2020docere222854Keywords:
tutoting, career counselling, choosing a major, dropoutAbstract
One of the main problems faced by universities is student dropout during the first semesters of the major due to the lack of appropriate career counselling before choosing a major. According to the published data from two higher education institutions on the lack of vocational discernment of students as one of the main causes of dropout, the analysis of tutorial action and the tutor’s functions in upper secondary education is proposed as a strategy to guide students in favor of an appropriate choice of major.
Translated by Adán Israel Vázquez Alba
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.