Tutoring in Choosing a Major

Authors

  • Jesús Francisco Barba Macías Instituto Aguascalientes A.C.

DOI:

https://doi.org/10.33064/2020docere222854

Keywords:

tutoting, career counselling, choosing a major, dropout

Abstract

One of the main problems faced by universities is student dropout during the first semesters of the major due to the lack of appropriate career counselling before choosing a major. According to the published data from two higher education institutions on the lack of vocational discernment of students as one of the main causes of dropout, the analysis of tutorial action and the tutor’s functions in upper secondary education is proposed as a strategy to guide students in favor of an appropriate choice of major.

 

Translated by Adán Israel Vázquez Alba

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Jesús Francisco Barba Macías, Instituto Aguascalientes A.C.

Nació en la ciudad de Aguascalientes, Ags. Realizó estudios filosóficos en el Seminario Diocesano de Aguascalientes y la licenciatura en Filosofía en la Universidad Villasunción. Tiene la maestría en Estudios Humanísticos por el Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey, y es candidato a doctor en Educación por la Universidad Marista de Guadalajara, con una tesis orientada a la tutoría en la elección de carrera. Es profesor y tutor de grupo en el Instituto Aguascalientes, A. C. y en el CBTIS No. 168; además, imparte materias de humanidades en programas de licenciatura y posgrado en diferentes instituciones de educación superior.

 

Imagen-artículo-p.20

Published

2020-06-30

How to Cite

Barba Macías, J. F. (2020). Tutoring in Choosing a Major. DOCERE, (22), 20–22. https://doi.org/10.33064/2020docere222854