Tutoring in the UAA: Institutional Guidelines and Students´ Expectations
DOI:
https://doi.org/10.33064/2017docere161415Keywords:
tutoring, accompaniment, professional training, , teacher and student, individual attention, students expectationsAbstract
The Higher Education Institutions worried about improving the professional training processes and attending their students on a comprehensive way have designed different proposals, one of which is the establishment of tutoring institutional programs that respond to the indicated by the Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior (ANUIES) (1998), that recommends the implementation of tutoring programs through which an accordingly trained professor supports and advices the students throughout their professional training. The objective is to support students so they achieve being better professionals and better people.
Translated by Rafael Guzmán De Luna
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.



