Transversal Skills in the Writing of University Research Professors: The Case of Four Professors in the Fields of Social Sciences and Arts

Authors

  • Sandra Reyes Carrillo Universidad Autónoma de Aguascalientes

DOI:

https://doi.org/10.33064/2024docere306566

Keywords:

transversal skills, academic writing, research professors, text composition process

Abstract

A case study conducted at a public university in central Mexico is presented with the aim of understanding the difficulties that research professors face in their process of writing scientific articles. It was found that, to address these difficulties, researchers employ strategies that involve the implementation of various transversal skills, such as teamwork, organization and planning, decision making, emotional control, and information and knowledge management. However, the university should contribute to reducing these difficulties, and the role of the professor should also encourage and develop writing skills in their students.

 

Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez.

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Author Biography

Sandra Reyes Carrillo, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Es doctora y maestra en Investigación Educativa por la Universidad Autónoma de Aguascalientes (UAA), y licenciada en Letras Hispánicas por la misma institución. Profesora del Departamento de Letras Hispánicas en el Centro de las Artes y la Cultura de la UAA. Coordinadora de la Academia de Metodología y Redacción del Departamento de Letras y coordinadora de las revistas estudiantiles de la Licenciatura en Letras Hispánicas. Miembro de la Red Iberoamericana de Investigadores/as en Integridad Académica de la Asociación Universitaria Iberoamericana de Postgrado (AUIP). Cuenta con más de trece años en la gestión y coordinación de proyectos editoriales. Editora de Pie Rojo Ediciones. Sus principales líneas de investigación son: integridad académica y proceso de escritura científica.

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Published

2024-08-16

How to Cite

Reyes Carrillo, S. (2024). Transversal Skills in the Writing of University Research Professors: The Case of Four Professors in the Fields of Social Sciences and Arts. DOCERE, (30), 5–10. https://doi.org/10.33064/2024docere306566