Protocol for the Design of Extraordinary Exams

Authors

  • Adriana Morales Mireles Universidad Autónoma de Aguascalientes
  • Alejandra Torres Landa López Universidad Autónoma de Aguascalientes
  • Gabriela Ramos Solórzano Universidad Autónoma de Aguascalientes

DOI:

https://doi.org/10.33064/2018docere191728

Keywords:

protocol for exams, assessment criteria, extraordinary exams, learning assessment, procedure for exams

Abstract

This article is the result of a short research project called “Protocol for the Design of Extraordinary Exams”. The purpose is to have criteria for the design and implementation of extraordinary exams within the subjects of the Department of Theory and Methods from Department of Construction Sciences of the Universidad Autónoma de Aguascalientes (UAA). It began from random diagnosis of the current status of extraordinary exams as instruments of measurement for the learning assessment of students when they have not been able to achieve a passing grade at the end of a course. The institutional references were the Institutional Educational Model (Modelo Educativo Institucional -MEI-) and the General Teaching Regulations of the UAA.

 

 

Translated by: Adán Israel Vázquez Alba

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Author Biographies

Adriana Morales Mireles, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Estudió la Licenciatura en Diseño Industrial en la Universidad Autónoma de San Luis Potosí y la Maestría en Educación en la Universidad Autónoma de Aguascalientes. Es profesora adscrita al Departamento de Diseño de Imagen y Productos del Centro de Ciencias del Diseño y de la Construcción, ha participado en actividades de docencia y en proyectos especiales.

Alejandra Torres Landa López, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Doctora en Ciencias de los Ámbitos Antrópicos, maestra en Docencia de la Educación Superior y arquitecta. Profesora-investigadora en el Centro de Ciencias del Diseño y de la Construcción de la Universidad Autónoma de Aguascalientes desde 1994. Desarrollo profesional como arquitecta en México y Canadá. Experiencia docente en cursos presenciales, ambientes combinados y en línea, en pregrado, posgrado y formación docente. Participación como conferencista, panelista, moderadora y ponente en foros, congresos y simposios en México, Estados Unidos, Canadá y Chile. Publicaciones: libros, capítulos de libros y artículos en revistas indexadas y de difusión.

Gabriela Ramos Solórzano, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Estudió la Licenciatura en Educación con especialidad en Investigación Educativa y la Maestría en Educación en la Universidad Autónoma de Aguascalientes, es profesora adscrita al Departamento de Educación del Centro de Ciencias Sociales y Humanidades, ha participado en actividades de docencia y proyectos especiales.

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Published

2018-12-19

How to Cite

Morales Mireles, A., Torres Landa López, A., & Ramos Solórzano, G. (2018). Protocol for the Design of Extraordinary Exams. DOCERE, (19), 30–32. https://doi.org/10.33064/2018docere191728

Issue

Section

Teachers and their environment