Ciencias Sociales y Humanidades

97 Items

Psicología
Ciencias educativas (educación y capacitación y otros temas asociados)
Otras ciencias sociales [antropología (social y cultural) etnología, demografía, geografía (humana, económico y social), planeación urbana y regional, administración, leyes, lingüística, ciencias políticas, sociología, organización y métodos, ciencias sociales metodológicas e históricas.

Historia (historia y prehistoria), arqueología, numismática, paleontología, genealogía, etc.)
Idiomas y literatura (antiguas y modernas)
Otras humanidades [filosofía (historia incluyendo de la ciencia y de la tecnología), artes, historia del arte, crítica del arte, pintura, escultura, musicología, arte dramático]

All Items

  • The origin and evolution of activities and sports disciplines that were practiced in the twentieth century in Aguascalientes

    Víctor Moreno Ramos, Gabriela Hernández Zapata, Sara Elizabeth Flores F ernández
    69-76
    DOI: https://doi.org/10.33064/iycuaa2017701853
  • The principal experience during the suspension of face-to-face classes due to COVID-19 pandemic in public elementary schools in Aguascalientes

    Alma Cristina Razo-Ruvalcaba, Guadalupe Ruiz-Cuéllar
    DOI: https://doi.org/10.33064/iycuaa2023904322
  • To instruct the angels of home. The education of women from the perspective of two local newspapers: El instructor and El republicano, in the porfirian era

    Aurora Terán Fuentes
    77-84
    DOI: https://doi.org/10.33064/iycuaa201771603
  • Transnumeration and argumentation: Key processes for the construction of quantitative-research evidences in postgraduate students

    Daniel Eudave-Muñoz, David Alfonso-Páez , Ana Cecilia Macías-Esparza , Martha Cinthia García-Gaytán, Lucía Magdalena Rodríguez-Ponce
    DOI: https://doi.org/10.33064/iycuaa2024914323
  • Typology of social network users in Mexico: creators or spectators?

    José Ignacio Azuela Flores, Isabel Baltazar Romero, Karla Paola Jiménez Almaguer, Magda Lizet Ochoa Hernández, Nadia Huitzilin Jiménez Torres
    59-65
    DOI: https://doi.org/10.33064/iycuaa2015653583
  • Validation of sentences with congruent and incongruent closures for the Mexican population

    María Guadalupe Yáñez-Ramos, Daniel Zarabozo, Julio Varela
    DOI: https://doi.org/10.33064/iycuaa2022863534
  • When Álvarez Bravo became an amateur Photographic reading and communicative contexts

    Citlalli González-Ponce
    DOI: https://doi.org/10.33064/iycuaa2024914515
91-100 of 97