Design and Validation of a Tutor Formation Program
DOI:
https://doi.org/10.33064/2020docere222852Keywords:
tutoring, normal schools, tutor formationAbstract
This article presents the educational experience resulting from the design and validation of a tutor formation program for the Centro Regional de Educación Normal del Estado de Aguascalientes (CRENA), aiming to address the need derived from the establishment of tutoring as a curricular element in the student formation in normal schools (SEP, 2012). Though the institution had an institutional Tutoring Program (PIT) the program had to be adapted for both the demands of the Secretaría de Educación Pública and the own needs of the educational stakeholders of the program. Starting from the conceptions issued by institutions and authors about tutoring as a theoretical base allows to explain the performed actions to conduct the educational project that is presented and continued with the obtained results, where the acquired learning and its conveyance from formed tutors excel. All of this aiming to the improvement of further experiences of this nature.
Translated by Adán Israel Vázquez Alba
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.