A Reading Recommendation: El nuevo oficio del investigador educativo. Una introducción metodológica (The New Trade of the Educational Researcher. A Methodological Introduction)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33064/2022docere263843

Abstract

This time, this article presents the book El nuevo oficio del investigador educativo. Una introducción metodológica (The New Trade of the Educational Researcher. A Methodological Introduction), a work of Felipe Martinez Rizo, PhD, published in the year of 2020, co-published by the Universidad Autónoma de Aguascalientes and the Mexican Council of Educational Research (COMIE). It is important to mention that this narration does not intend to offer an exhaustive summary, but rather offers an invitation to the audience to the reading and consult, which makes essential to write a brief academic biography of the author as well as to mention the edition that precedes this work in order to comment on the structure and general contents of the aforementioned work.

 

Translated by Adán Israel Vázquez Alba

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Departamento de Formación y Actualización Académica, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Creado en el año 2011, en el marco del proceso de reestructura organizativa de la Dirección General de Docencia de Pregrado de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, con un legado de más de 30 años de experiencia en la formación docente, de su antecesora la Coordinación de la Unidad de Formación Académica de Profesores. El Programa Institucional de Formación y Actualización Docente, aprobado en el año 2013, es la estrategia central del departamento para ofrecer sus servicios: cursos generales y especiales, asesoría pedagógica, así como la investigación y edición de contenidos sobre el acontecer educativo para su divulgación a través de diversos medios.

Published

2022-06-22

How to Cite

Departamento de Formación y Actualización Académica. (2022). A Reading Recommendation: El nuevo oficio del investigador educativo. Una introducción metodológica (The New Trade of the Educational Researcher. A Methodological Introduction). DOCERE, (26), 40–41. https://doi.org/10.33064/2022docere263843

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>