10th Anniversary of the Academic Formation and Update Department

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33064/2021docere243328

Keywords:

courses, teaching formation, higher education, upper secondary education, pedagogical consulting, media outlets

Abstract

Some of the obtained results on the implementation of services and strategies for teaching formation in Universidad Autónoma de Aguascalientes are presented, such as the provision of general and special courses, pedagogical consulting, and the provision of media outlets throughout of the teaching formation and update department’s 10 years of existence which is affiliated to General Directorate of Undergraduate Teaching. It emphasizes the importance of the referred services and strategies in the face of a characteristic that prevails nowadays in most of the teachers dedicated to this vocation in upper secondary and higher education which is the lack of teaching formation when starting out in the teaching profession.

 

Translated by Mario Alejandro López De Luna

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Departamento de Formación y Actualización Académica, Universidad Autónoma de Aguascalientes

El DEFAA fue creado en el año 2011 en el marco del proceso de reestructura organizativa de la Dirección General de Docencia de Pregrado de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, con un legado de más de 20 años de experiencia en la formación docente de su antecesora la Coordinación de la Unidad de Formación Académica de Profesores. El Programa Institucional de Formación y Actualización Docente, aprobado en el año 2013, es la estrategia central del departamento para ofrecer sus servicios: cursos generales y especiales, asesoría pedagógica, así como la investigación y edición de contenidos sobre el acontecer educativo para su divulgación a través de diversos medios.

Published

2021-06-01

How to Cite

Departamento de Formación y Actualización Académica. (2021). 10th Anniversary of the Academic Formation and Update Department . DOCERE, (24), 7–12. https://doi.org/10.33064/2021docere243328

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>