The Teaching Practice as a Creative Activity of Balancing Planning and Intuition
DOI:
https://doi.org/10.33064/2019docere212475Keywords:
creativity in teaching, creative teacher, creative teachingAbstract
This text addresses the topic of creativity in teaching practice, starting with the differentiation between creativity and design, and how these should be complements. It outlines some approaches to planning and implementing courses, as well as issues where potential barriers to creativity in teaching practice are identified. Later, some solutions are proposed to foster creativity in the classroom, from course planning to the use of intuition and improvisation in teaching as a creative phase for the teacher, concluding with creative evaluation tools. This way allowing to conclude with some final reflections.
Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.