A different revolution. Higher education in women from Aguascalientes
DOI:
https://doi.org/10.33064/31crscsh539Keywords:
higher education, women, masculine majors, college journeyAbstract
In this article I write about the integration of women into higher education in Aguascalientes; specifically of those who were admitted to pursue traditionally considered masculine majors. I performed an analysis of the interviews conducted with the methodology of oral history. I consider that conducting interviews is a way to rescue and create new sources for historical analysis especially in women’s history. The goal is to look into the retrieved evidence and find major choice factors and gender relations with male peers and teachers of three women who majored in agronomy, architecture and civil engineering in the first generation of the Autonomous University of Aguascalientes. I conclude by mentioning that it is important to recover different experiences of women in masculine-driven worlds in order to understand the ruptures and continuities in gender relations and transformations of traditional stereotypes of feminine identity.Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
El lector es libre de compartir o adaptar el material en cualquier medio o formato bajo las condiciones siguientes: (a) debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios; (b) no puede utilizar el material para una finalidad comercial y (c) si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
Resumen de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es_ES
Texto completo de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode
Cada autor es responsable del contenido de su artículo. En el caso de un texto colectivo, el primer autor asume la responsabilidad intelectual de los resultados del proceso editorial; los autores son responsables de obtener la licencia de autor para reproducir materiales gráficos o fotográficos que pertenecen a terceros.
Los autores asumen plena responsabilidad en el caso de falsificación de datos o falta de autenticidad en la investigación. Se comprometen, también, a no reutilizar trabajos ya publicados, total o parcialmente, para presentarlos en otra publicación.
Estas condiciones aplican tanto a la versión impresa como a la versión electrónica de la revista.