The Rescue of Love to Pedagogy
DOI:
https://doi.org/10.33064/2017docere161421Keywords:
values, students, educators, life formation, real skills, humanistic educationAbstract
Teaching implies effort, order, systematization, good and bad times, personal sacrifice, knowing to wait, taking advantage of the best opportune moment, and correcting mistakes as many times as necessary. Even though we may forget that the young people whom with we have the opportunity of having the adventure of pursuing some answers are still human beings with a long life to live (and so are we), the truth is that our mission goes beyond teaching that should prioritize life formation. Education will be humanistic only if it causes the person to integrate to the reality, being free, independent, and solidary.
Translated by Adán Israel Vázquez Alba
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.



