The Rescue of Love to Pedagogy

Authors

  • Rosa María Meléndez Soto Universidad Autónoma de Aguascalientes

DOI:

https://doi.org/10.33064/2017docere161421

Keywords:

values, students, educators, life formation, real skills, humanistic education

Abstract

Teaching implies effort, order, systematization, good and bad times, personal sacrifice, knowing to wait, taking advantage of the best opportune moment, and correcting mistakes as many times as necessary. Even though we may forget that the young people whom with we have the opportunity of having the adventure of pursuing some answers are still human beings with a long life to live (and so are we), the truth is that our mission goes beyond teaching that should prioritize life formation. Education will be humanistic only if it causes the person to integrate to the reality, being free, independent, and solidary.

 

 

Translated by Adán Israel Vázquez Alba

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Rosa María Meléndez Soto, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Licenciada en Medicina Veterinaria y Zootecnia por la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en el año 1995. Maestra en Ciencias de la Reproducción Animal por la Facultad de Estudios Superiores de Cuautitlán, en 2002. Doctora en Ciencias Pecuarias por la UAA, en 2009. Trabaja en el Departamento de Clínica Veterinaria del Centro de Ciencias Agropecuarias de la UAA, donde ha impartido las materias de Patología General y Sistémica, y Enfermedades Virales de los Animales Domésticos, así como también en el Programa de Formación Humanista. Es miembro del Comité Institucional para la Equidad de Género en la misma institución.

imagen-artículo

Published

2017-06-30

How to Cite

Meléndez Soto, R. M. (2017). The Rescue of Love to Pedagogy. DOCERE, (16), 12–14. https://doi.org/10.33064/2017docere161421

Issue

Section

Teachers and their environment