Development of Affectivity for Teaching Practice in Higher and Upper Secondary Education. Interview with Teacher Cecilia del Socorro Delgado Rodríguez
DOI:
https://doi.org/10.33064/2025docere328339Keywords:
affectivity, human development, emotional intelligence, assertiveness, teachingAbstract
In this interview, the teacher in Gestalt Psychotherapy, Cecilia del Socorro Delgado Rodríguez, addresses affectivity within the educational context and its impact on the learning of students in higher and upper secondary education. She highlights the importance of developing affective skills by teaching professionals, such as authenticity, respect, and empathy, to strengthen their relationship with students. Moreover, she emphasizes the need to consciously work on self-regulation and positive expression of emotions, to create more meaningful and humane teaching and learning environments.
Translated by Aydali Guadalupe Palomino Castañeda
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.



