Emotional Intelligence: An Essential Component in Being and Acting as a Teacher
DOI:
https://doi.org/10.33064/2013docere82317Keywords:
competences, teaching practices, emotional education, emotional intelligenceAbstract
Being intelligent nowadays is not an option, it is a necessity that arises from the same interiority and intentionality of the human being. Nowadays there is a lot of talk about management skills, which can be defined as those competencies necessary to manage one's own life as well as relationships with others. In view of the impact they have had in different areas, the need to transfer them to the teaching practice arises, since leading is one of the basic functions of the teacher.
Translated by Mario Alejandro López De Luna
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.



