Diploma Course of Formation of Basic Competences for Teaching. Brief Biographical Sketch and Some Testimonials

Breve semblanza y algunos testimonios

Authors

  • Maria del Carmen Castillo Romero Universidad Autónoma de Aguascalientes

DOI:

https://doi.org/10.33064/2013docere82311

Keywords:

basic competencies, teacher training and updating, curriculum, Comprehensive Reform of Upper Secondary Education

Abstract

The Diploma in Basic Competency Formation for Teaching was created in 2009 in response to the training needs of a group of professors assigned to the three educational programs that were part of the pilot phase of the UAA's Competency-based Curriculum Model: Veterinary Medicine and Zootechnics, Agronomy and General Baccalaureate. On December 16, 2010, this initiative was consolidated with the approval of the University Council of the General Baccalaureate Competencies-Based Curriculum.

 

Translated by Mario Alejandro López De Luna

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maria del Carmen Castillo Romero, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Es  licenciada  en  Asesoría  Psicopedagógica  por  la  Universidad Autónoma de Aguascalientes (1996-2001). Ha impartido  las  materias  de  Orientación  Educativa  y  Desarrollo Vocacional. Su experiencia laboral se ha forjado como orientadora educativa y tutora. A partir de enero del año 2010 ha trabajado como apoyo administrativo para el Departamento de Formación y Actualización Académica de la UAA , es la encargada de coordinar el Diplomado de Formación  de  Competencias  Básicas  para  la  Docencia  a  partir  de  la  cuarta  generación.  Es  egresada  de  los  diplomados  Formación  de  Competencias  Básicas  para  la  Docencia (3ª generación)  y Enseñanza y Aprendizaje en Línea.

Published

2013-07-05

How to Cite

Castillo Romero, M. del C. (2013). Diploma Course of Formation of Basic Competences for Teaching. Brief Biographical Sketch and Some Testimonials: Breve semblanza y algunos testimonios. DOCERE, (8), 8–11. https://doi.org/10.33064/2013docere82311