The Canvas Learning Management System: Integrating Educational Philosophy, Communication, Delivery and Tools
DOI:
https://doi.org/10.33064/2014docere102258Keywords:
collaborative canvas, canvas, tech toolsAbstract
Educators, as designers of learning, first create a template environment, which is a space where learning is more likely to occur, and then guide students through a "nomadic journey" in pursuit of an overall learning objective. To this end, educators benefit from reflecting on an educational philosophy, the type of communication used in the classroom, and the way collective information is delivered, considering appropriate web tools or information and communication technologies (ICT) that can be employed.
(Full text in English).
Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.



