Learning Strategies and Challenges on the Education of Climate Change in the UAA High School
DOI:
https://doi.org/10.33064/2022docere274223Keywords:
climate change, environmental education, learning strategy, Ishikawa diagram, complex thinkingAbstract
The application of the Ishikawa diagram as a learning strategy has a resolutive approach that allows to analyze the youth perspective and value the complex thinking about the climate change (CC). A brief historical panorama of the key reports on the global socio-environmental problematic grounds the environmental education in times of uncertainty, as well as the importance of the topics in the high school context. The results of the pedagogic strategy points out that the greenhouse effect gases are the main cause of the CC problematic in an 18%. From the Ishikawa diagram conclusions that were made by the students, three big categories within the CC phenomenon can be identified: causes (40.63%), risks (31.25%), and solutions (28.13%). The diagrams denotes the perspective of the complexity and finally, some challenges in the education for climate change are described.
Translated by Rafael Guzmán De Luna
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.