Business Education Programs: A Holistic Perspective

Authors

  • Neftalí Parga Montoya Universidad Autónoma de Aguascalientes

DOI:

https://doi.org/10.33064/2021docere253456

Keywords:

educational program, business, areas of opportunity, bachelor's degree, humanistic vision

Abstract

The effects of the COVID-19 pandemic on educational models related to business are reviewed. The establishment of participatory management from a holistic perspective is proposed, which includes the plurality of the main actors. Higher education in the community, values, and attitudes that allow human functionality. Thinking and acting as principles of a profession with collective commitment and a humanistic vision.

 

Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Neftalí Parga Montoya, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Doctor en Ciencias Administrativas por la Universidad Autónoma de Aguascalientes (UAA). Actualmente es profesor-investigador del Departamento de Agronegocios, adscrito al Centro de Ciencias Empresariales de la UAA, y miembro del Sistema Nacional de Investigadores, Nivel I y reconocido con Perfil Deseable PRODEP. Líder del Cuerpo Académico: Competitividad y Cadena de valor; además, se desempeña dentro de la línea de investigación “El contexto institucional en el emprendimiento”. Autor de artículos indexados como: “Assessing the entrepreneurial orientation by opportunity/necessity dichotomy: an institutional perspective” y autor del libro Las reglas del juego: una nueva era de emprendimiento y asociación.

Published

2021-12-01

How to Cite

Parga Montoya, N. (2021). Business Education Programs: A Holistic Perspective. DOCERE, (25), 26–29. https://doi.org/10.33064/2021docere253456