The Transformation of the Teaching-Learning Process of the Interdisciplinary Design Workshop: From in-person to the Online Collaborative Work. New Academic Challenges
DOI:
https://doi.org/10.33064/2020docere233106Keywords:
teacher experience, online learning, COVID-19Abstract
This work pretends to share the life experience of students and teachers of the Habitat Department of the Universidad Autónoma de San Luis Potosí, originated from the transformation in the teaching-learning process that in an sudden and forced because of a pandemic went from the in-person to the virtual in a design workshop that is taken in the ninth semester of the six bachelorettes taught in the Department, which bases it´s essence in the collaborative and Interdisciplinary work with social responsibility; and its carried out in vulnerable communities, basing its design process on a diagnostics obtained from the coexisting and interactions between the university community and the place that is the study area.
Translated by Rafael Guzmán de Luna
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.