The Meaningful Learning in the Higher Musical Education Context
DOI:
https://doi.org/10.33064/2020docere233104Keywords:
teaching-learning processes, areas of opportunity, meaningful learning, strategies and ideas of meaningful learning, higher music educationAbstract
In this article, the author presents a reflection on the areas of opportunity that some students reflect at the moment of interrelating the objectives and contents that compose the diverse subjects of the curriculum (Curr) of the bachelor’s in music in the Universidad Autónoma de Aguascalientes. To offset them, the author suggests that teachers should rely on David Ausubel´s meaningful learning theory, with the purpose of fomenting processes of teaching-learning that promote the development of critical and reflexive thinking and promoting a higher integral training. Due to this, a panoramic description on the theory of meaningful learning is proposed, as well as some strategies and ideas to promote it.
Translated by Rafael Guzmán de Luna
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.