Perspective of students on their learnings for life developed or strengthened in high school
DOI:
https://doi.org/10.33064/33crscsh559Keywords:
learnings for life, high school, young studentsAbstract
The purpose of this paper is to share some results of a study that explores the perspective of young high school students on the learning for life developed or strengthened at this level and the areas where it can be applied. The theoretical approach that supports it is education for life, preparation for life from school, youth and students and the life course perspective. The methodological strategy is framed in the qualitative tradition, on the phenomenological method and is leaned on the interview technique to obtain information from 15 students of sixth semester of three private high schools incorporated to the Institute of Education of Aguascalientes. The most favored areas of action were the staff and interpersonal, including elements such as the formation of identity, socialization, youth enjoy life and portraying a life.Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
El lector es libre de compartir o adaptar el material en cualquier medio o formato bajo las condiciones siguientes: (a) debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios; (b) no puede utilizar el material para una finalidad comercial y (c) si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
Resumen de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es_ES
Texto completo de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode
Cada autor es responsable del contenido de su artículo. En el caso de un texto colectivo, el primer autor asume la responsabilidad intelectual de los resultados del proceso editorial; los autores son responsables de obtener la licencia de autor para reproducir materiales gráficos o fotográficos que pertenecen a terceros.
Los autores asumen plena responsabilidad en el caso de falsificación de datos o falta de autenticidad en la investigación. Se comprometen, también, a no reutilizar trabajos ya publicados, total o parcialmente, para presentarlos en otra publicación.
Estas condiciones aplican tanto a la versión impresa como a la versión electrónica de la revista.