The political video game in Mexico as an editorialized genre for the exhibition, mockery and stance on the work of politicians
DOI:
https://doi.org/10.33064/30crscsh520Keywords:
political videogame, political cartoon, public opinionAbstract
Forty-two interactive games produced between 2006 and 2013 in Mexico were analyzed to reflect on the possibilities of their incidence in public opinion. This study postulated the hypothesis that political videogame is an emerging critical editorial form linked to the communicative function of political cartoon. To analyze this, four categories were used, related to the process of videogame production: newsworthiness, symbolism/referentiality, usability, and sense of opportunity. This paper concludes that to understand the impact of the political videogame in public opinion it is necessary to understand the processes of redistribution by users, the contexts and commentaries that endow them with a new meaning and to advance an hermeneutic inquiry that will reveal the forms of appropriation of these videogames.Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
El lector es libre de compartir o adaptar el material en cualquier medio o formato bajo las condiciones siguientes: (a) debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios; (b) no puede utilizar el material para una finalidad comercial y (c) si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
Resumen de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es_ES
Texto completo de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode
Cada autor es responsable del contenido de su artículo. En el caso de un texto colectivo, el primer autor asume la responsabilidad intelectual de los resultados del proceso editorial; los autores son responsables de obtener la licencia de autor para reproducir materiales gráficos o fotográficos que pertenecen a terceros.
Los autores asumen plena responsabilidad en el caso de falsificación de datos o falta de autenticidad en la investigación. Se comprometen, también, a no reutilizar trabajos ya publicados, total o parcialmente, para presentarlos en otra publicación.
Estas condiciones aplican tanto a la versión impresa como a la versión electrónica de la revista.