School violence in high school. A case study
DOI:
https://doi.org/10.33064/33crscsh216Keywords:
school violence, direct violence, bullying, high schoolAbstract
A case study on school violence that took place in a technological high school of Aguascalientes, Mexico, is reported in this article. The perspective of principals, teachers, students and families is recovered through questionnaires, and individual and group interviews. School violence is examined through six dimensions: verbal, physical, psychological, physical damage, violence through ict and bullying, seeking for their structural and cultural roots. It was found that although a good climate of relationships is perceived, various manifestations of violence are present at school, some forms of which tend to make invisible and are incorporated as part of the school culture. Besides, when teachers and principals naturalize expressions of school violence, structural and organizational measures to counter them are inhibited; but when serious problems are perceived, resources are mobilized to eradicate them.Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
El lector es libre de compartir o adaptar el material en cualquier medio o formato bajo las condiciones siguientes: (a) debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios; (b) no puede utilizar el material para una finalidad comercial y (c) si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
Resumen de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es_ES
Texto completo de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode
Cada autor es responsable del contenido de su artículo. En el caso de un texto colectivo, el primer autor asume la responsabilidad intelectual de los resultados del proceso editorial; los autores son responsables de obtener la licencia de autor para reproducir materiales gráficos o fotográficos que pertenecen a terceros.
Los autores asumen plena responsabilidad en el caso de falsificación de datos o falta de autenticidad en la investigación. Se comprometen, también, a no reutilizar trabajos ya publicados, total o parcialmente, para presentarlos en otra publicación.
Estas condiciones aplican tanto a la versión impresa como a la versión electrónica de la revista.