Functionality of Constructivism Applied in an Engineering and Statistical Environment
DOI:
https://doi.org/10.33064/2013docere82316Keywords:
project resolution, collaborative groups, curricular background, professional profile, statisticsAbstract
This study develops the design and application of a constructivist teaching process for a course aimed at statistical industrial engineers at the tertiary educational level and reviews the results obtained. The elements involved in the design were: (1) curricular background, (2) project resolution, (3) collaborative group work, (4) evaluation by rubrics, (5) self-evaluation, and (6) communication of results. The results suggest that this form of instruction is highly motivating, develops relevant skills in students according to their professional profile, allows them to mature cognitively while previous learning is fructified in another dimension: the applied one.
Translated by Mario Alejandro López De Luna
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.



