Pedagogical Mediation in Social Media for Achievement of Digital Competencies
DOI:
https://doi.org/10.33064/2014docere102259Keywords:
pedagogy, transversal competencies, social web, social networks, hashtag, virtual groupsAbstract
Universidad Pedagógica Nacional, Unit 011, currently offers the Master's in Basic Education, which targets professionals in education who work in basic education. The first cohort currently consists of twenty-one members, seven of whom work in preschool education, eleven in primary education, two in secondary education, and one in CONAFE. One of the cross-cutting competencies that education professionals are expected to develop is the ability to use ICT in the learning and teaching processes of students (Gallegos, Guerra, Longoria, & Morales, 2009). In addition to this curricular framework, there are other regulatory references that establish the need for teachers to develop digital skills competencies.
Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.



