This is an outdated version published on 2020-11-30. Read the most recent version.

César Martínez. In memoriam

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33064/iycuaa2020813353

Abstract

No Abstract

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

David Alfonso Paez, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Cátedras Conacyt, Departamento de Educación, Centro de Ciencias
Sociales y Humanidades

Lilia P. Aké, Universidad Autónoma de Querétaro

Departamento de Didáctica de la Matemática

References

• Martínez, C. (2008). Exploración del obstáculo epistemológico algebraico de linealidad usando tecnología (Tesis de maestría). Centro de Investigación y de Estudios Avanzados del Instituto Politécnico Nacional, Ciudad de México, México.

• __________ (2013). El desarrollo del conocimiento algebraico de estudiantes en un ambiente CAS con tareas diseñadas desde un enfoque técnico-teórico: un estudio sobre la simplificación de expresiones racionales (Tesis doctoral). Centro de Investigación y de Estudios Avanzados del Instituto Politécnico Nacional, Ciudad de México, México.

• Martínez, C., & Kieran, C. (2020a). Decomposing, composing, and recomposing numbers in numerical equalities: algebraic thinking based on structure sense. En A. I. Sacristán, J. C. Cortés-Zavala, & P. M. Ruiz-Arias (Eds.), Mathematics Education Across Cultures: Proceedings of the 42nd Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (pp. 305-313). México: Cinvestav. doi: 10.51272/pmena.42.2020

• __________ (2020b). From computational strategies to a kind of relational thinking Based on structure sense. En S. Otten, A. G. Candela, Z. de Araujo, C. Haines, & C. Munter (Eds.), Proceedings of the forty-first annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (pp. 167-176). St Louis, MO, US: University of Missouri.

• Martínez, C., & Ulloa-Azpeitia (2015). Dynamic Geometry software and tracing tangents in the context of the mean value theorem. En T. G. Bartell, K. N. Bieda, R. T. Putman, K. Bradfield, & H. Dominguez (Eds.), Thirty Seventh Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (pp. 1210-1217). East Lansing, MI, US: Michigan State University.

• __________ (2017). Dynamic geometry software and tracing tangents in the context of the mean value theorem: Technique and theory production. International Journal for Technology in Mathematics Education, 24(2), 75-82. doi: 10.1564/tme_v24.2.04

Published

2020-11-30 — Updated on 2020-11-30

Versions

Issue

Section

Obituarios

Categories