A Proposal of Hetero Assessment for the Following-up and the Timely Feedback in the Virtual Education

Authors

  • José Candelario Osuna García Universidad Autónoma de Baja California

DOI:

https://doi.org/10.33064/2022docere274220

Keywords:

learning evaluation, virtual education, hetero assessment, educational practices

Abstract

This article has as the purpose of sharing with the community of university professors whom we work within the virtual education a cyclical proposal of learning hetero assessment, based in the formative focus that applies in certain virtual and semi presential courses in the program of B.A. in Educational Sciences of the Universidad Autónoma de Baja California (UABC). For promoting in the students the development of the capacity of identifying strengths and weaknesses in the process of task elaboration, in addition to the habit of strengthening the structure and content of the therefore mentioned starting from the assessment received in the first phase of evaluation, its recommended to implement this pedagogical strategy.

 

Translated by Rafael Guzmán De Luna

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

José Candelario Osuna García, Universidad Autónoma de Baja California

Doctor en Estudios del Desarrollo Global por la Universidad Autónoma de Baja California (UABC). Profesor de tiempo parcial en la Facultad de Ciencias Humanas de la UABC y la Universidad de Mexicali. Con experiencia docente en programas de licenciatura, maestría y doctorado del área de pedagogía-ciencias de la educación, así como en las modalidades presencial, semipresencial y virtual. Asesor independiente en materia de diseño y actualización curricular por competencias en universidades públicas y privadas. Miembro del Sistema Nacional de Investigadores del CONACYT. Sus líneas de investigación son: políticas públicas y procesos curriculares en la educación superior, políticas y sujetos de la profesionalización docente, y procesos de enseñanza y aprendizaje en ambientes virtuales. 

Published

2022-12-06

How to Cite

Osuna García, J. C. (2022). A Proposal of Hetero Assessment for the Following-up and the Timely Feedback in the Virtual Education. DOCERE, (27), 19–21. https://doi.org/10.33064/2022docere274220