The Creativity in Teaching Practice

Authors

  • DEFAA Departamento de Formación y Actualización Académica Universidad Autónoma de Aguascalientes

Keywords:

creativity, teaching, higher education, upper secondary education

Abstract

In this issue, we celebrate the 10th anniversary of the DOCERE journal by recognizing its main achievements, including its uninterrupted semiannual publication, achieving, to date, a collection of 21 issues. It emerged as a creative strategy for the training and updating of higher and upper secondary education teachers through the publication of articles, essays, reviews, and interviews, among others, with the purpose of disseminating experiences, knowledge, and innovations in the encouragement of improving the teaching practice. In this context, the new issue presented is dedicated to "Creativity in Teaching Practice," which inspired the creation of the nine texts available for consultation.

 

Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

DEFAA Departamento de Formación y Actualización Académica, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Creado en el año 2011, en el marco del proceso de reestructura organizativa de la Dirección General de Docencia de Pregrado de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, con un legado de más de 20 años de experiencia en la formación docente, de su antecesora la Coordinación de la Unidad de Formación Académica de Profesores. El Programa Institucional de Formación y Actualización Docente, aprobado en el año 2013, es la estrategia central del departamento para ofrecer sus servicios: cursos generales y especiales, asesoría pedagógica, así como la investigación y edición de contenidos sobre el acontecer educativo para su divulgación a través de diversos medios.

Published

2019-12-15

How to Cite

Departamento de Formación y Actualización Académica, D. (2019). The Creativity in Teaching Practice. DOCERE, (21), 6. Retrieved from https://revistas.uaa.mx/index.php/docere/article/view/Docere_21

Most read articles by the same author(s)