ICT, LKT, and EPT in the Learning and Teaching Processes at UAA
DOI:
https://doi.org/10.33064/2023docere295074Keywords:
learning and teaching, meaningful learning, interactive education, digital tools, information and communication technologies, ICT, learning and knowledge technologies, LKT, empowerment and participation technologies, EPTAbstract
The learning and teaching processes have undergone a significant change with the use of digital tools. The great technological advancement has permitted to transform the educational practices, going from a traditional education to an interactive education, through the use of ICT, TAC and TEP, which has favored the significant learning of students, as well as the development of attitudes and values that are important for their performance in the labor field and in today's society. Therefore, it is pertinent to inform various educational actors about its benefits.
Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez.
Downloads
Metrics
References
Díaz, L. & Márquez, R. (2020). Tecnologías del Aprendizaje y el Conocimiento como estrategias en la formación de los docentes de la Escuela Normal Superior de Cúcuta, Colombia. Ánfora, 27(48), 19-42. https://acortar.link/NpmPWw
Lozano, R. (2011). De las TIC a las TAC: tecnologías del aprendizaje y el conocimiento. Anuario ThinkEPI, 5, 45-47. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3647371
Universidad Autónoma de Aguascalientes (UAA) (2007). Modelo Educativo Institucional. Correo Universitario, séptima época (15) [1ª reimp.], 29 de mayo de 2015. México: UAA. https://acortar.link/3OPKRv
UAA. (2016). Ideario de la Universidad Autónoma de Aguascalientes. México: UAA. https://bit.ly/3MOARXX
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.