The Video Process as a Tool for Teaching and Learning
DOI:
https://doi.org/10.33064/2022docere274221Keywords:
higher education, multimedia, methodology, didactic resources, videoAbstract
In the classrooms, the search for didactic resources that strengthen the process of teaching-learning is a permanent task for the teacher. In this way, the technology and the development of diverse applications have contributed to the interactivity. The objective of this article is to share the experience of the use of videos in the subject of Investigation methodology in four groups of the Division of Economic-Administrative Sciences of the Universidad de Guanajuato, where the students applied their previous knowledge of applications and video editing, and the analysis process and information synthesis.
Translated by Rafael Guzmán De Luna
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.