The Video Process as a Tool for Teaching and Learning

Authors

  • Ma. Eugenia Sánchez Ramos Universidad de Guanajuato

DOI:

https://doi.org/10.33064/2022docere274221

Keywords:

higher education, multimedia, methodology, didactic resources, video

Abstract

In the classrooms, the search for didactic resources that strengthen the process of teaching-learning is a permanent task for the teacher. In this way, the technology and the development of diverse applications have contributed to the interactivity. The objective of this article is to share the experience of the use of videos in the subject of Investigation methodology in four groups of the Division of Economic-Administrative Sciences of the Universidad de Guanajuato, where the students applied their previous knowledge of applications and video editing, and the analysis process and information synthesis.

 

Translated by Rafael Guzmán De Luna

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Ma. Eugenia Sánchez Ramos, Universidad de Guanajuato

Es licenciada en Diseño Gráfico por la Universidad de Guanajuato. Se graduó como maestra en Artes Visuales en la Universidad Nacional Autónoma de México. Cuenta con el doctorado en Arquitectura, Diseño y Urbanismo por la Universidad Autónoma del Estado de Morelos. Se desempeña como profesora de tiempo completo en el Departamento de Estudios Organizacionales de la División de Ciencias Económico-Administrativas de la UG. Sus líneas de investigación son: divulgación científica, ergonomía y estudios de género. Entre sus publicaciones más recientes se encuentra el artículo, escrito en coautoría: “Adaptación de la actividad proyectual del taller de diseño presencial al entorno virtual”, publicado en Cuadernos del Centro de Estudios de Diseño y Comunicación; y el capítulo de libro, en coautoría: “Una obra sin terminar: permanencia laboral de la mujer en la industria de la construcción”.

Published

2022-12-06

How to Cite

Sánchez Ramos, M. E. (2022). The Video Process as a Tool for Teaching and Learning. DOCERE - Magazine of the Training and Academic Update Department of the UAA, (27), 22–26. https://doi.org/10.33064/2022docere274221