A Proposal of Hetero Assessment for the Following-up and the Timely Feedback in the Virtual Education
DOI:
https://doi.org/10.33064/2022docere274220Keywords:
learning evaluation, virtual education, hetero assessment, educational practicesAbstract
This article has as the purpose of sharing with the community of university professors whom we work within the virtual education a cyclical proposal of learning hetero assessment, based in the formative focus that applies in certain virtual and semi presential courses in the program of B.A. in Educational Sciences of the Universidad Autónoma de Baja California (UABC). For promoting in the students the development of the capacity of identifying strengths and weaknesses in the process of task elaboration, in addition to the habit of strengthening the structure and content of the therefore mentioned starting from the assessment received in the first phase of evaluation, its recommended to implement this pedagogical strategy.
Translated by Rafael Guzmán De Luna
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.