8 Neuro-Principles for Learning

Authors

  • Gabriela Pirela Sánchez Universidad Tecnológica Metropolitana de Aguascalientes

DOI:

https://doi.org/10.33064/2020docere233103

Keywords:

neurosciences, principles, learning, teaching, brain, neurotransmitters, emotions, cognitive processes, strategies

Abstract

If the organ in which the learning occurs is the brain, then, we should know it better. Do the teachers know enough about the brain in order to teach? if they knew, would it impact their classes? These questions can be answered from many perspectives, the one that will be explored is neurosciences because of its relevant bond with learning. The purpose is to sensitize teachers about the need of knowing the neurosciences findings that impact in teaching and learning. Eight solid principles will be shared with the intention of leaving the reader´s imagination open, so they can reinvent and dialogue creatively with their didactic. It concludes with the proposal of practicing some more respectful principles on how humans learn better.

 

Translated by Rafael Guzmán de Luna 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Gabriela Pirela Sánchez, Universidad Tecnológica Metropolitana de Aguascalientes

Nace en Valencia-Venezuela, reside en México, tiene una maestría en Educación y Procesos Cognitivos por el Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey. Se ha especializado en la enseñanza de cursos y diplomados presenciales y virtuales como: Didáctica de los procesos cognitivos, Metodologías didácticas activas para aprender, Las neurociencias y el aprendizaje, Aprendizaje colaborativo, Aprendizaje-invertido, Enseñanza, Cognición y Emoción e Innovación pedagógica. Actualmente se encuentra adscrita al Departamento de Apoyo Académico de la Universidad Tecnológica Metropolitana de Aguascalientes. Ha profundizado en el papel de las neurociencias en el aprendizaje facilitando: diplomados, talleres, cursos y conferencias. Coordina el Programa de Acompañamiento-Docente, de la Universidad Tecnológica Metropolitana de Aguascalientes, y es asesora educativa de diversas instituciones de la región.

Published

2020-12-31

How to Cite

Pirela Sánchez, G. (2020). 8 Neuro-Principles for Learning. DOCERE - Magazine of the Training and Academic Update Department of the UAA, (23), 9–11. https://doi.org/10.33064/2020docere233103