Training Paths from Reflective Practice.
A Proposal for Teacher Training
DOI:
https://doi.org/10.33064/2019docere212479Keywords:
training path, reflective practice, self-reflection, reflection, training, self-training, innovationAbstract
The training paths from reflective practice are a proposal for teacher training and self-training originated at the Universidad Iberoamericana, in response to the challenge in this area faced by undergraduate teachers. It guides the teacher towards self-reflection and reflection together with other teachers, to gain greater certainty and confidence when implementing relevant innovations in their teaching. The proposal is based on the experiential learning methodology and on Donald Schön's reflective practitioner model.
Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.