Reevaluation of Traditional Approaches in Additional Language Teaching
Resistances and Opportunities for Creative Teaching
DOI:
https://doi.org/10.33064/2019docere212477Keywords:
foreign languages, creativity, traditional teaching, literature, translationAbstract
This article analyzes some latent tensions between the traditional "grammar-translation" language teaching approach and the "communicative competence" approach in additional to English language courses (Italian, German, or French) offered in the Bachelor's Degree in Foreign Languages (DFL) program at the Universidad Autónoma de Zacatecas (UAZ). With the purpose of exploring opportunities for creativity in teaching through didactic proposals that include literature and translation as complementary activities to the use of standardized teaching manuals, which do not always meet the educational needs of the mentioned teaching and learning context.
Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.