Review of the Book "Eleven Key Ideas: How to Learn and Teach Competencies"
DOI:
https://doi.org/10.33064/2013docere92324Keywords:
competence, selective traditional model, teaching processes, logicAbstract
The work of Antoni Zabala and Laia Arnau offers a proposal with eleven key ideas that integrate diverse interpretations of the term “competence”. It is an attempt to clarify the notion and implications of this component in education. The authors´ stance on the perspective of competency-based education is clear and evident, as well as the efforts for justifying its implementation in teaching. A clear intention of arguing that the concept “competencies” can be a notably effective way of extending pedagogical principles stands out as well, assuming that the formation in competencies is renovating, and that throughout the eleven key ideas, reasons and justifications that should be adopted in education are offered.
Translated by Rafael Guzmán De Luna.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.