Review of the Book "Eleven Key Ideas: How to Learn and Teach Competencies"

Authors

  • María de los Ángeles Aldana Hernández Universidad Latinoamericana, plantel León, Guanajuato

DOI:

https://doi.org/10.33064/2013docere92324

Keywords:

competence, selective traditional model, teaching processes, logic

Abstract

The work of Antoni Zabala and Laia Arnau offers a proposal with eleven key ideas that integrate diverse interpretations of the term “competence”. It is an attempt to clarify the notion and implications of this component in education. The authors´ stance on the perspective of competency-based education is clear and evident, as well as the efforts for justifying its implementation in teaching. A clear intention of arguing that the concept “competencies” can be a notably effective way of extending pedagogical principles stands out as well, assuming that the formation in competencies is renovating, and that throughout the eleven key ideas, reasons and justifications that should be adopted in education are offered.

 

Translated by Rafael Guzmán De Luna.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

María de los Ángeles Aldana Hernández, Universidad Latinoamericana, plantel León, Guanajuato

Ha sido docente desde hace 28 años y ha impartido cátedras  en  las  áreas  de  Pensamiento  Crítico,  Filosofía,  Pedagogía-Andragogía, Evaluación y Diseño Curricular; Metodología Cualitativa en Ciencias Sociales, Estrategias  de  Aprendizaje,  Capital  Humano,  Desarrollo  Humano.  Es  Especialista  en  Formación  de  Formadores por CREFAL; doctoranda en Educación por la ELCPAPO en  Xalapa,  Veracruz.  Su  actividad  en  la  docencia  y  la  investigación  la  han  llevado  como  conferencista  en  foros,  congresos,  encuentros  de  educación  a  nivel  nacional e internacional. Forma parte del claustro docente de la Universidad Latinoamericana-Plantel León, Universidad Virtual del Estado de Guanajuato y está a cargo  del  área  de  Investigación,  Extensión  e  Internacionalización  del  Sistema  Avanzado  de  Bachillerato  y  Educación  Superior  (SABES).  Tiene  líneas  de  investigación  en  áreas  de  Desarrollo  Humano,  Bienestar  Social,  Evaluación  Educativa,  Formación  Docente  y  Lectura  e  Interacción Verbal.

Published

2013-12-13

How to Cite

Aldana Hernández, M. de los Ángeles. (2013). Review of the Book "Eleven Key Ideas: How to Learn and Teach Competencies". DOCERE, (9), 38. https://doi.org/10.33064/2013docere92324