A Methodological Proposal for the Integration and Follow up of a Curriculum

Authors

  • CSIPELA Universidad Autónoma de Aguascalientes

DOI:

https://doi.org/10.33064/2013docere92320

Keywords:

strategic plan, methodological script, review, learning objectives, curriculum, architecture

Abstract

Based on the recommendations of the National Accreditor of Architecture Programs and Living Space Disciplines A.C. (NAAPLSD) and with the object of verifying that the programs of the subjects comply with the requirements of the curricular structure required, inspect the objectives and contents of the courses, as well as specifying the academic, ideological and professional orientation of the curricular structure, the Design and Construction Sciences Center formed the committee for the Monitoring and Implementation of the 2012 Bachelor in Architecture Curriculum.

 

Translated by Rafael Guzmán De Luna

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

CSIPELA, Universidad Autónoma de Aguascalientes

El  Comité  de  Seguimiento  e  Implementación  del  Plan  de Estudios de la Licenciatura en Arquitectura (CSIPELA) se constituyó formalmente en el semestre agosto-diciembre del año 2012, con el objeto de dar respuestas exitosas a las recomendaciones  de  la  Acreditadora  Nacional  de  Programas  de  Arquitectura  y  Disciplinas  del  Espacio  Habitable  A.C.  (ANPADEH),  con  sugerencias,  opiniones  y fundamentos que permitan posteriormente a las academias diseñar y revisar los programas de sus materias correspondientes con una visión global del PEA-2012, el cual inició su primera generación en agosto de 2012.

Published

2013-12-13

How to Cite

CSIPELA. (2013). A Methodological Proposal for the Integration and Follow up of a Curriculum. DOCERE, (9), 22–26. https://doi.org/10.33064/2013docere92320