Women in the academic profession and the glass ceiling. A comparative perspective in North America (Mexico, the United States and Canada)
DOI:
https://doi.org/10.33064/27crscsh462Keywords:
gender differences, academic women, higher educationAbstract
This work compares the low representation of women among full-time academic staff in Mexico, the United States and Canada, and highlights the importance of defining policies that address this problem. It is based on the international survey The Changing Academic Profession (CAP), applied during 2007-08. The application of the questionnaire was based on a random sample of higher education institutions and academics. The sample was composed of the following full-time academics 1,775 for Mexico, 991 for the United States and 152 for Canada. Women who are trying to join or remain in the academic career face barriers that are related to sociocultural and structural aspects and that at a given moment make up a glass ceiling. It could be said that the academics that finally remain in the academy are not only survivors of the educational system, but also are characterized as a demographic-academic group in a different way.Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
El lector es libre de compartir o adaptar el material en cualquier medio o formato bajo las condiciones siguientes: (a) debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios; (b) no puede utilizar el material para una finalidad comercial y (c) si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
Resumen de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es_ES
Texto completo de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode
Cada autor es responsable del contenido de su artículo. En el caso de un texto colectivo, el primer autor asume la responsabilidad intelectual de los resultados del proceso editorial; los autores son responsables de obtener la licencia de autor para reproducir materiales gráficos o fotográficos que pertenecen a terceros.
Los autores asumen plena responsabilidad en el caso de falsificación de datos o falta de autenticidad en la investigación. Se comprometen, también, a no reutilizar trabajos ya publicados, total o parcialmente, para presentarlos en otra publicación.
Estas condiciones aplican tanto a la versión impresa como a la versión electrónica de la revista.