The ability to learn as directive skill: an empirical application to the local administration of the province of Cordoba, Spain

Authors

  • Francisco Javier Pereda Pérez Universidad de Córdoba, España
  • Tomás López Guzmán Universidad de Córdoba, España
  • Francisco González Santa Cruz Universidad de Córdoba, España

DOI:

https://doi.org/10.33064/iycuaa2015663567

Keywords:

management skills, ability to learn, local government, public employees, human capital

Abstract

The paper presents the findings of an investigation into the ability to learn as a directive skill in the context of local government in the Province of Cordoba (Spain), where it is the skill most highly valued by both managers and subordinates, and the large, yet decisive, influence it has on organi-zational variables.

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Author Biographies

Francisco Javier Pereda Pérez, Universidad de Córdoba, España

Departamento de Estadística, Econometría, Investigación operativa, Organización de Empresas y Economía Aplicada, Área de Organización de Empresas

Tomás López Guzmán, Universidad de Córdoba, España

Departamento de Estadística, Econometría, Investigación operativa, Organización de Empresas y Economía Aplicada, Área de Economía Aplicada

Francisco González Santa Cruz, Universidad de Córdoba, España

Departamento de Estadística, Econometría, Investigación operativa, Organización de Empresas y Economía Aplicada, Área de Organización de Empresas

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Published

2015-12-31

How to Cite

Pereda Pérez, F. J., López Guzmán, T., & González Santa Cruz, . F. (2015). The ability to learn as directive skill: an empirical application to the local administration of the province of Cordoba, Spain. Investigación Y Ciencia De La Universidad Autónoma De Aguascalientes, (66), 28–36. https://doi.org/10.33064/iycuaa2015663567

Issue

Section

Artículos de Investigación

Categories