Architecture of strategic indicators to improve the quality of medical services of high specialty hospitals

Authors

  • Martha Katty Torres Salgado Universidad Nacional Autónoma de México
  • Carlos Arturo Vega Lebrún Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla

DOI:

https://doi.org/10.33064/iycuaa201873210

Keywords:

modelo de indicadores, arquitectura de procesos, servicio de medicina perioperatoria, hospitales de alta especialidad, medidor de desempeño (KPI).

Abstract

The objective of this work is to propose the construction of a model of priority indicators for the management of medical processes through the analysis of activities to improve quality medical care and patient safety in high specialty hospitals (HAE, in Spanish). The study adopts a quantitative approach in a structured research to sequential manner, with deductive reasoning (Hernández de Sampieri et al., 2015). The conclusion of this research affirms that the model of priority indicators of medical process management through the analysis of activities improves quality medical care and patient safety in (HAE), as a result of the premises investigated.

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Author Biographies

Martha Katty Torres Salgado, Universidad Nacional Autónoma de México

Centro de Investigaciones Interdisciplinarias en Ciencias y Humanidades, UNAM. Cto bicipuma 3000, C.P. 04360, C. U., Ciudad de México, México.

Carlos Arturo Vega Lebrún, Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla

Calidad de Posgrado, Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla. 21 Sur 1103, C. P. 72410, Barrio Santiago, Puebla.

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Published

2018-01-31

Issue

Section

Artículos de Investigación

Categories