Strategies that promote self-learning learning in university students
DOI:
https://doi.org/10.33064/37crscsh903Keywords:
learning strategies, autonomous learning, higher education.Abstract
This article aims to identify the learning strategies used by some university students in the educational area. For this purpose, a descriptive study was carried out based on the application of the questionnaire of learning strategies of León-Urquijo, Ospian-Marulanda, and Ruiz-Lozano (2012, modified by León-Urquijo, Risco del Valle and Alarcón Salvo, 2014 ), which measures seven learning strategies: essay, elaboration, organization, metacognition, self-regulation, self-assessment and affective support. The questionnaire was applied to 50 students of the Michoacan Institute of Education Sciences (imced). The results show that the evaluation and testing strategies are the most developed among students, but more attention should be given to strengthening strategies such as organization, self-regulation, elaboration and metacognitive strategies, so that they have the tools that favor autonomous learning. The results imply a reflection on the importance of changing the paradigms of the teaching process to reinforce the strategies that favor an autonomous learning, not only from the conscientization of the teachers, but from the educational models and curricular university designs.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
El lector es libre de compartir o adaptar el material en cualquier medio o formato bajo las condiciones siguientes: (a) debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios; (b) no puede utilizar el material para una finalidad comercial y (c) si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
Resumen de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es_ES
Texto completo de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode
Cada autor es responsable del contenido de su artículo. En el caso de un texto colectivo, el primer autor asume la responsabilidad intelectual de los resultados del proceso editorial; los autores son responsables de obtener la licencia de autor para reproducir materiales gráficos o fotográficos que pertenecen a terceros.
Los autores asumen plena responsabilidad en el caso de falsificación de datos o falta de autenticidad en la investigación. Se comprometen, también, a no reutilizar trabajos ya publicados, total o parcialmente, para presentarlos en otra publicación.
Estas condiciones aplican tanto a la versión impresa como a la versión electrónica de la revista.