Learning algebra and difficulties. An exploration through the study of errors
DOI:
https://doi.org/10.33064/4crscsh269Keywords:
learning, algebra, difficulties, students, mistakesAbstract
We present the theoretical foundations and some of the results of a study on the frequency and nature of algebraic errors committed by students of 3rd grade from public schools in the city of Aguascalientes. The work consisted in the application of an algebra test to 235 students, which served to analyze the type of errors committed by the students, as well as its frequency. In a second stage clinical, interviews were conducted with nine students to explore the nature of algebraic errors. The theoretical support of current research on the learning of algebra (and mathematics) is related to cognitive science. The study of errors allows us to fundamentally detect the issues that represent a greater difficulty for students in their learning processes.Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
El lector es libre de compartir o adaptar el material en cualquier medio o formato bajo las condiciones siguientes: (a) debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios; (b) no puede utilizar el material para una finalidad comercial y (c) si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
Resumen de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es_ES
Texto completo de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode
Cada autor es responsable del contenido de su artículo. En el caso de un texto colectivo, el primer autor asume la responsabilidad intelectual de los resultados del proceso editorial; los autores son responsables de obtener la licencia de autor para reproducir materiales gráficos o fotográficos que pertenecen a terceros.
Los autores asumen plena responsabilidad en el caso de falsificación de datos o falta de autenticidad en la investigación. Se comprometen, también, a no reutilizar trabajos ya publicados, total o parcialmente, para presentarlos en otra publicación.
Estas condiciones aplican tanto a la versión impresa como a la versión electrónica de la revista.